Gebaratarren lurra

 

IZENA: Gebaratarren lurra


AZKEN XEDEA: Oñatiko Erdi Aroko botere harremanen erreprodukzio bat gelan egin osteko hausnarketa kolektiboa egitea. (Gatazken kudeaketa lantzeko sekuentzia)

JARDUERAK TITULUA HELBURUA BALIABIDEAK JAISTEKO EBALUAZIOA OHARRAK
H
A
S
I
E
R
A

F
A
S
E
A
1.JARDUERA Aurrezagutzak identifikatzen Asanbladan Oñatiko kargu-sistemaren inguruan dakitena plazaratzea eta gaian murgiltzen hastea.        
2.JARDUERA Aurrezagutzatik historiara etxekoen laguntzaz.  

Erdi Aroko Oñatiko jendarte egitura aztertzea eta etxean jasotakoa gelan komentatzea.

Galdera sorta, arbela.. eta haurren “apunteak”.    Etxean galdetzeko konpromisoa ea arduraz bete duten eta ea esandakoa jasota ekarri duten.  
3.JARDUERA Botererik ez zutenen bizitza

Azken xedea izango den hori finkatzea.

       
G
A
R
A
P
E
N

F
A
S
E
A
4.JARDUERA Konde berria gelan

Gelako Kondea izendatzea eta honek bere kabuz arauak jartzea.

Kartulinak

ARAUAK:

Zuria

Marroia

Kartulinak  
5.JARDUERA Kondea eta asanblada

Jarduera honetan gela guztia asanbladan eseriko da eta kondearen boterearen azpian nola sentitu diren azalduko dute. Eta Kondeak ere bai.

       
6.JARDUERA Kondea indartsuago

Erabaki zakarrak hartzea eta besteengan zerbait positiboa edo negatiboa sortzea.

       
E
K
O
I
Z
P
E
N

F
A
S
E
A
7.JARDUERA Kondea eta kontzejua

Oraingoan kontzejuak hartuko ditu hainbat erabaki eta kondeak erabakiko du errespetatu edo ez onartzea.

       
8.JARDUERA Kondeak eta zergak

Kondeak herritar bakoitzari zorrak eskatzea. (XV.mendeko zerga-sistemarekin parekatzea). Ostean Kondeak boterea galduko du.

Arbela      
9.JARDUERA ASANBLADA NAGUSIA Asanbladan Kondearen jolasa hasi zenetik nola sentitu diren adieraztea. Egoera hori gaur egungo munduarekin alderatzea. Orri zuri handiak, margoak, errotulagailuak...      
10.JARDUERA Bidearen ebaluaketa Kartulinetan bakoitzak hitz (edo marrazki) klabea idatzi eta beste batek idatzitakoarekin lotzea azalpenak emanez Koloretako kartulinak, margoak…      

Kontaktua: